Nettsider

Som regel ser vi på gode nettsider som selve Moderskipet. Selv om du har mange satellitter der ute i det store medieuniverset, så er det godt for både deg og kunden å ha et trygt moderskip å komme hjem til.

Her er noen av de tingene som er viktig for en god hjemmeside.
  • Enkel og oversiktlig
  • Lett å finne for søkemotorene (Google, Bing, etc.)
  • Vises like bra på iPad, telefon og PC (responsive site)
  • God sikkerhet mot hacking
  • Stor fleksibilitet for utvikling og tilpasning
  • Enkelt vedlikehold og administrasjon
  • Raskt å komme i gang
  • Stabil drift
  • God support
  • Fornuftig pris

Vi bentytter forskjellige type vertktøy (CMS), for å utvikle og vedlikeholde nye nettsider. Behovene kan være så forskjellig og budsjettene så varierende, så vi synes det er viktig at dette blir avstemt i forhold til de behovene du måtte ha. Et innledende møte om dette vil fort vise hvilke behov som skal dekkes og hva som er den beste løsning for deg. Med utgangspunkt i det, kan vi raskt komme med et oversiktelig og bindende tilbud.

Annonsering

Å få ut det glade budskap er viktig. Om du skal annonsere på papir, digitalt eller andre medier, så er det like avgjørende at det er kommunisert riktig på rett sted. Annonsering er salg, og uten salg skjer det ingenting.

Kanalvalg

Hva som er den smarteste kanalen å benytte er helt avhengig av hvilket budskap du har og hvem som er den primære mottakeren. I noen sammenhenger kan det være hensiktsmessig å velge én kanal, i andre sammenhenger kan en multikanal markedsføring være det beste. Det finnes et mangfold av nettverk man kan annonsere på. Vi hjelper våre kunder å finne de riktige nettverkene for annonsering både for salgsfremmende og merkevarebyggende annonsering.

Innhold

"Et bilde kan si mer en tusen ord...". Med et godt bilde eller en god illustrasjon kan din annonse skille seg ut fra mengden. Vi kan bidra med rådgivning, men vi kan også bidra helt konkret med bilder eller film i de rette formatene.

Sosiale medier

De sosiale mediene har mer og mer blitt kommersielle kanaler med muligheter for målrettet markedsføring. Facebook, Instagram og Snapchat er gode eksempler på dette.

Skap nysgjerrighet

Det er neppe noe medie eller kanal som blir hyppigere lest og oppdatert enn de sosiale mediene. Å ha en personlig facebook side kan være en utfordring i seg selv. Administrasjon og å legge inn relevant informasjon på en bedrifts facebookside er noe helt annet. Her må budskapet være kort, presist og tabloid, og riktig bruk av bilder er viktigere enn noen gang. Det er ikke mange sekundene du har på deg for å skape nysjerrighet.

Nye muligheter

Å publisere nyheter og informasjon på dine sider er gratis, men å annonsere koster litt. Tatt i betrakting av hvor målrettet du kan rette din annonsering og hvor mye statistikk og info du får i etterkant, så synes jeg at dette er en kanal en bør vurdere med tanke på en del produkter, aktiviteter og informasjon. Spesielt kombinert med gode nettsider, så kan dette absolutt være et sterkt verktøy i din markedsføring.

Innholdsmarkedsføring

Denne måten å jobbe på kan ha store fordeler sammenlignet med tradisjonell reklame. Den tar i bruk mer detaljert kunnskap om kunden slik at budskapet blir mer treffsikkert.

Årsaken til at innholdsmarkedsføring har så stor framgang, er ganske enkelt fordi vi aldri tidligere i menneskehetens historie har vært utsatt for et så voldsomt reklame- og medietrykk som i dag.

Oversikt over tjenester som ligger innenfor dette tema. 
  • Innholdsmarkedsføring (content marketing)
  • Kommunikasjonsstrategier
  • Redaktøransvar, redaksjonell bistand
  • Tekstproduksjon og tekstredigering
  • Språkvask og korrektur

Skal innholdsmarkedsføring fungere, må den oppleves som positiv. For å sette det litt på spissen handler innholdsmarkedsføring om ærlighet og kjærlighet til kundene dine; å vise at du bevisst ønsker å være til nytte for dem.

Referanseprosjekter