FINANSIERING AV KLUBBENS DRIFT:

GENERELT ER DET IKKE ENKELT Å DRIVE IDRETTSLAG OG FORENINGER MED DE INNTEKTENE SOM HISTORISK ER TILGJENGELIG (KONTIGENTER, LODDSALG, KAKESALG O.L.).

 

Det er derfor viktigere enn noen gang å gjøre de rette tingene for å skaffe høyest mulige inntekter med minst mulig innsats.

 

Det er viktig at man tilbyr bedrifter og privatpersoner produkter de har lyst på og som de faktisk har nytte av.

 

Vi har sett at følgende fungerer:

  • Klubben bestemmer seg for å kjøpe inn klubbeffekter av høy kvalitet og verdi til lavest mulig pris for videresalg til medlemmene.

  • Klubben får med seg sponsorer på innkjøpet mot at disse får sin logo på klubbeffektene der det er mulig. Står man på får klubben relativt enkelt dekket inn hele varekostnaden.

  • Klubben selger deretter klubbeffektene til medlemmer o.a. samt bruker de som premiering ved cuper, sesongavslutninger o.l.

  • Klubben sitter igjen med fortjenesten på produkter som medlemmene har bruk for og ønsker å kjøpe (opptil 3 kalkyle).

  • I tillegg sitter man igjen med effekten av å få spredt logo og klubbfarger i et stort omfang samtidig som sponsorene blir fornøyd. 

Smarte_Tips.png

 

Eksempel: Sponset innkjøp av effekter kan f.eks være på Kr. 70.000,- (10 sponsorer á Kr. 7.000,-). Salgspris blir da lik fortjeneste på effektene og kan i dette tilfellet være opptil Kr. 200.000,-. Klubben har ingen kostnader kun inntekter.

 

Det finns neppe noen andre like effektive inntjeningsmuligheter for klubber og lag.

Vi bruker cookies. For mer informasjon trykk her.